Thursday, January 19, 2012

Dia

Dia tidaklah handsome mana,
Tapi cukup dengan keprihatinannya buat aku jatuh cinta..

Dia bukan juga siapa-siapa,
tapi setelah kenal hati budinya aku tahu dia macam mana..

Dia bukan ada pangkat,
tapi andai kata berjodoh dia suami yang aku nobat..

Dia tidak berharta,
tapi aku tahu dia bukan jenis putus asa..

Dia ada kekurangan,
tapi aku juga manusia biasa..

Dan dia lelaki yang baik dan cukup sifat sedang aku jauh dari yang itu semua..

Aku tidak layak untuk orang semacam dia..

Sesuci mana pun kasih sayangku kepadanya, sedalam apa pun cintaku buat dia.. Andai bukan ditakdirkan untuk bersama, tidak bermakna apa-apa..

Ya Allah, pelihara dia. Walau aku bukan untuknya. Walau aku bukan suri dihatinya. Tolong dijaga dia sebaiknya. Hanya itu yang mampu ku buat. Hanya bisikan doa yang ikhlas dari diri yang hina.

Jika bukan di dunia, insya-Allah kita bersatu di akhirat sana. ^_^

No comments: