Saturday, December 14, 2013

Shaklee Team GULA

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

GULA?? Hikhikhik. Mula-mula saya pun ketawa juga dengar nama team GULA ni. Mati-mati ingatkan gula (gula yang buat kopi tu), apasal pulak kakak saya ni buat nama gula. Manis. Hahahaha. Promo untuk barang kesihatan tapi dengan nama gula. Adoiii la....

Tapi selepas saya tahu maksud dia, terus saya terdiam seketika dan.....salute!! Saya respek itu nama team. Wakakakaka

G is for Gopal. U for Usha. L stand for Lucy & A is Aiman. 

G - Gopal
U - Usha
L - Lucy
A - Aiman

Great name!! Sapa mereka tu? Mesti heran kan....

Nama yang pertama tu nama salah seorang daripada 6 master presidential terpenting di Malaysia. He's the one of it. Beliau berjaya menjadi 'master' dalam masa kurang daripada setahun. Bayangkan betapa gigihnya beliau....

Nama yang kedua iaitu Usha, merupakan seorang wanita yang juga berpangkat master dalam Shaklee. Salah seorang yang tanpa lelah memberikan saya kata-kata semangat untuk sentiasa berusaha sehingga berjaya walaupun saya sudah mula untuk berputus angsa, eh silap, berputus asa. Hahahahaha

Lucy, nama yang ketiga. Dia merupakan upline kepada upline kepada upline saya. Hehehe pening ke? Dialah harapan kami untuk mendapatkan produk. Sentiasa bersedia untuk turun padang mencukupkan produk Shaklee yang sedia di order oleh downline tanpa mengira penat lelah dan kos. Thanks kak Lucy!

Yang terakhir, Aiman. I call him Pakcik Aiman. Beliau merupakan upline kepada kakak saya, dan saya downline kepada kakak saya. Erkk, jangan pening. Ini urutan memanjang. Hahahaha. Pakcik Aiman la orang pertama yang memperkenalkan Shaklee kepada kakak saya. Sehingga kami sekeluarga turut menggunakan produk kesihatan ini. Sekarang Pakcik Aiman berada di kedudukan atas jugaklah. 

Jadi kesimpulannya, word GULA memang mempunyai maksud. Group GULA diketuai master-master yang jauh lebih berpengalaman dan banyak memberi tunjuk ajar kepada downline. Jujur saya katakan, racist tidak pernah terjadi dalam group GULA ini walaupun kami datang dari pelbagai bangsa. Mereka yang terbaik dalam memberi kata-kata dorongan dan semangat yang mendalam. Shaklee bukan seperti MLM lain. Ia berbeza. Nyata jauh beza. Setiap sesiapa yang sudah semakin naik ke atas, maka mereka tidak boleh melupakan yang di bawah. Kena sama-sama bangun demi kesihatan dan kehidupan yang lebih baik. 

Doa saya, semoga satu hari nanti saya bisa menjadi seperti mereka yang berhati mulia dan waja. Ya Allah, jadikan aku seorang yang berjaya dalam kehidupan di dunia dan akhirat. 

Firman Allah SWT dalam Surah Ar Rad ayat 11:

"Allah takkan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka sendiri yang mengubah apa yang ada pada diri mereka"


NudifaBakar

No comments: