Thursday, December 12, 2013

Shaklee & Cinta

Assalamualaikum para pembaca sekalian,


Kini saya muncul lagiiiii!! Setelah beberapa bulan menyepikan diri. Kesibukan, kerja, rumah, online. Erkkk, online facebook dan tengok kdrama jugak runningman online. Kikiki

Shaklee. Kenapa Shaklee? Ada apa dengan Shaklee? Well, hampir semua orang dah tau apa tu Shaklee kan? Ni saya nak cerita sikit tentang Shaklee dan apa kaitannya dengan cinta.

Shaklee seperti yang hampir semua orang tahu adalah sejenis vitamin dan supplement yang sangat bagus sekali. Hampir kesemua produknya adalah terbuka kepada semua. Vita-Lea merupakan vitamin pertama didunia yang dicipta pada 1915 (kalau tak silap saya lerr..haha). Selain Vita-Lea, Alfalfa Complex juga merupakan antara produk awal yang dicipta dalam Shaklee.

Perkataan Shaklee datangnya daripada pengasas dan pencipta Vita-Lea iaitu Dr. Forrest C. Shaklee. Nama itu diambil sempena 'surname' beliau. 

Cinta? Saya mengaku saya jatuh cinta terhadap Shaklee. Saya mengenali produk ini pada awal bulan September tahun ini. Sebelum ni, memang selalu nampak iklan2 Shaklee kat newsfeed Facebook tapi tak pernah nak ambik tahu sangat. Takut meninggalkan kesan buruk kan. Huhuhu

Tarikh 14 September saya secara rasmi telahpun menjadi ahli Shaklee seumur hidup dan mula consume Alfalfa Complex dan Lecithin sebagai produk pertama yang saya makan. Alhamdulillah baru beberapa hari mengamalkannya, saya dapat melihat perubahan yang ketara. Contohnya, kulit muka terasa lebih bermaya. Tubuh badan sentiasa dalam keadaan segar tanpa rasa mengantuk dan lemah. Sistem penghadaman juga aktif.

Selepas beberapa ketika, saya mula menambah Vita-Lea dan GLA Complex untuk mencukupkan vitamin dalam badan dan menstabilkan hormon saya yang tidak seimbang. Saya juga menambah Vita C Chewable selepas itu untuk dijadikan sebagai gula-gula harian saya. Alhamdulillah, kulit semakin cantik dan lembut. 

Pertengahan bulan Oktober saya mula mengambil Ostematrix. Sebiji Ostematrix bersamaan segelas susu ataupun 80 biji khasiat kacang badam. Saya makan sebanyak 4 biji setiap malam dan hasilnya tidur saya lebih lena dan saya jarang sakit tulang belakang. 

Saya seorang gadis yang mempunyai masalah kitaran haid yang tidak seimbang. Kadang-kadang saya tidak datang haid selama 6 bulan lamanya. Selepas mengamalkan pengambilan GLA Complex dan Ostematrix, haid saya mula kembali dan seimbang. Sudah 3 bulan berturut-turut saya datang haid. Kesuburan kita boleh dikembalikan tanpa rasa sakit senggugut atau PMS pun. Alhamdulillah.

Kini, saya telahpun menggunakan lebih dari 10 jenis supplement Shaklee termasuklah Cinch Set (set menguruskan badan..5kg berjaya turun dalam masa 2-3 minggu..) 

Alhamdulillah, saya tidak menyesal jatuh cinta dengan produk Shaklee. Seisi keluarga juga mengamalkan gaya hidup sihat ini. Syukur ya Allah. 

*psstt, saya dah lama tak kena sebarang flu/selsema dan demam tau. kikikiki thanks Shaklee!


Truly loved

NudifaBakar

No comments: